בחזרה לשוק רמלה

חודש אחרי הביקור בשוק נתניה, עשינו מפגש חברות גרגרניות במיוחד בשוק הצבעוני של רמלה. הופתעתי לגלות שכבר חלפו שלוש שנים מאז ביקורי הקודם שם. נפגשנו מאוד מוקדם, לפחות עבור חלקנו, תשע וחצי, והיינו צריכות להתניע עם מאפה של בוקר, אז לא בזבזנו זמן ופתחנו בבורקס טורקי אמיתי אצל בורקס רמלה בבא (ז’בוטינסקי 5). חלקנו ביננו שלושה בורקסים, תפוחי אדמה, גבינה ותרד עם גבינה. הבצק השמנמן של הבורקסים הוא זה שנותן להם את טעמם הטעים והמיוחד, ובכותבי שורות אלו אני לא מפסיקה להצטער שלא עשיתי מה שעשו חברותי, ולא לקחתי איתי ציידה הביתה.

01. שוק רמלה - בורקס בבא
02. שוק רמלה - בורקס בבא

ואם אנחנו כבר בגיזרה הטורקית, אין כמו לשטוף בורקס טורקי עם משקה איירן טורקי. אצל בבא, כמו בדוכנים נוספים בשוק, אפשר לשתות איירן או לימונדה, וללימונדה יש שיטת מזיגה מאוד יחודית לשוק רמלה.

03. שוק רמלה - איירן ולימונדה

עכשיו, כשאנחנו טיפה פחות רעבות, והרבה יותר רגועות, הסתובבנו קצת ונתנו לעיניים שלנו לחגוג את הצבעים, ולנחיריים שלנו להתמוגג על הניחוחות. והנה מקצת מכל הצבעים והמראות, כי לצערי עוד לא הומצא הפטנט להעביר בבלוג ניחוחות:

עמבה צהובה חרדלית

08. שוק רמלה - חמוצים

חצילים סגלגלים

09. שוק רמלה - חצילים

כל סוגי העשבים, שאפשר ממש להתמסטל מהריח שלהם. שם קנתה חברה שלנו שלושה זרים ענקיים של מלוחייה כדי ליבש אצלה במרפסת, לא לפני ששכנעה את המוכר שלמרות המראה האשכנזי שלה היא חצי מסרית, ושהיא אכן יודעת מה עושים עם זה, ולא, היא לא רוצה לקנות מלוחייה שיובשה מראש.

10. שוק רמלה - עלים

13. שוק רמלה - ועוד דלועים

ונכנסנו גם למאפיה באחד הכוכים בדרך

14. שוק רמלה - מאפיה

וכשכבר נהיינו שוב רעבות מכל מה שראינו, עצרנו לשבת בחומוס סלים (פסטר 49) ולקחנו שני סוגי חומוס – חומוס גרגרים ומסבחה. קיבלנו אותם עם בצל חי, מיץ לימון, חמוצים (מלפפון וזיתים) ופיתות. אני אולי לא פיינשמקרית בחומוס כמו אחרים, אבל לפחות מנקודת ראות עיני, זה אחד החומוסים הטעימים ביותר שיצא לי לטעום.

15. שוק רמלה - חומוס סלים

אחרי החומוס כבר לא יכולנו יותר לחשוב על אוכל, אבל אי אפשר לסיים ביקור בשוק ברמלה בלי לאכול סנדווי'ץ טוניסאי. זה לא חוקי ממש. אז נכנסנו לכוך של חיים בוקובזה ובניו (אסתר המלכה 2). נדחקנו 4 בנות סביב שולחן עם שני כיסאות, צילמנו ללא הרף, נדחפנו לכולם בין הרגליים, ולקחנו רק סנדוויץ אחד לכולנו. ולמרות כל זאת, חיים בוקובזה לא הפסיק להיות נחמד אפילו לרגע, הוא אפילו היה מבסוט עלינו, והוא סיפר לנו סיפורים, ובירר מאיפה כל אחת ואחת מאיתנו, ושלח אותי לסניף שפתח לבן שלו בתל אביב, והסביר לנו שהלימון הכבוש שלו בכלל לא כבוש, והראה לנו איך הם מבשלים אותו, ובקיצור, עשה לנו גוד טיים. והסנדוויץ', למקרה שאתם שואלים את עצמכם, היה מעולה.

16. שוק רמלה - הסנדוויץ הטוניסאי של חיים בוקובזה
17. שוק רמלה - הסנדוויץ הטוניסאי של חיים בוקובזה
18. שוק רמלה - הסנדוויץ הטוניסאי של חיים בוקובזה

הסתובבנו עוד קצת כדי להוריד את האוכל, אבל זו לא משימה פשוטה כלל וכלל. חזרנו לכמה המקומות שראינו בדרך לרכישות הביתה, ורק אני חזרתי בידיים ריקות, רק כדי לבכות על כך בכותבי שורות אלו, כי לכתוב על זה בלי שום אפשרות לחזור לטעמים זה דבר אכזרי ביותר, וכל זה בזמן ששלוש האחרות מחליפות ביניהן חוויות ומתכונים מהשלל שחזרו עימו. אין צדק בעולם.

על עוד סיורים קולינארים בשווקים:

בארץ:
ירושלים
: העיר העתיקה (כאןכאןכאןכאן), מחנה יהודה
תל אביב: שוק הכרמל (כאןכאןכאן), שוק לוינסקי (כאןכאן), שוק התקווה, נווה שאנן, התחנה המרכזית הישנה (כאןכאןנצרתשוק נצרת
עכו:השוק בעכו
חיפהשוק תלפיות, ואדי ניסנאס (כאן, כאן)
רמלה: השוק ברמלה (כאןכאן, כאן)
נתניה: שוק נתניה

בעולם:
לונדון
LeadenhallBorough
אמסטרדםAlbert CuypmarktLindengrachtNoordermaktAlkmaar
בודפשטLehel MarketCentral Market
פירנצהSan Lorenzo Mercato
ברצלונהMercat de la BoqueriaMercat de Santa CaterinaMercat Sant AntoniCol·Lectiu d’Artesans de l’Alimentació
ברליןשווקי חג מולדMarkthalle NeunMarheineke MarkthalleWinterfeldt MarktRogacki (שוק דגים)Street Food Thursday at Markthalle Neun
לוס אנג'לס: כאן

אהבתם את הפוסט? רוצים לא לפספס פוסטים נוספים של 'לא סוגרת ת'פה'?
לחצו על כפתור "הרשמה" בראש התפריט משמאל ותקבלו עדכון על פוסטים חדשים למייל,
או עשו Like בעמוד הפייסבוק של לא סוגרת ת'פה,
כעת לחצו על כפתור Following ומתחת ל-Notifications לחצו על On למרות שכבר יש עליו V.