סוזט – קפיצה קטנה לצרפת?

בשורת הקרפים הצרפתיים הגיעה לארץ בראשית שנות ה-90, עת נפתחה בארצנו הקטנטונת רשת הקרפים הנרי'ס. איך היא הצליחה להשאיר עדויות בתל-אביב של שנות ה-2000 בואכה סוף העשור הראשון שלהם זו תעלומה בפני עצמה, אבל השריד של הרשת בכיכר דיזינגוף נסגר לא מכבר, ובמקומו זכיתי למסעדת שוק שכונתית – לה-שוק.

אבל עכשיו, אחרי שתל-אביב הצליחה לעקור את הרשת משורשיה, נתפנה מקום לקרפרייה יותר אותנטית, בית קפה צרפתי קטן, סוזט, ברחוב פינסקר בתל-אביב. עוד כשקראתי על המקום, הוא העלה בי זיכרונות, דווקא מבודפשט, ממקום צרפתי חמוד – A La Galette. שם הקרפ מחבל ברטאן (Bretagne) שבצרפת היה עשוי מקמח מלא, ונקרא גָאלֶט. גם בסוזט, כך מסתבר, הקרפ מאותו חבל ברטאן, והוא עשוי מקמח כוסמת, וגם כאן מציעים קרפים במגוון מעניין של מילויים ותוספות.

יצאנו לנו בשבת, לנסות את ארוחת הבוקר. המקום חמוד ושקט (אם לא לוקחים בחשבון את הרעש שאנחנו בעצמנו יצרנו), אף כי לא הייתי מרחיקה לומר שהרגשנו שעשינו קפיצה לצרפת. אבל… תל אביב זה תמיד מספיק טוב בשבילי.

תפריט ארוחת הבוקר של המקום מציע שתייה קלה, סלט קטן או מרק, מנת קרפ ושתייה חמה לסיום, כל זה במחיר של מנת הקרפ שנבחרה. התחלנו עם מיץ תפוזים שנסחט במקום ממש לנגד עינינו, והיה מצויין. מרק הגספאצ'ו שהופיע בתפריט הסתבר כחסר, והוחלף במרק סלק. החלטנו לבחור בסלט. הציעו לנו סלט קיסר, שלא הופיע בתפריט, אך נשמע לנו כבחירה הטובה יותר, והתחלנו איתו. הבחירה הסתברה כנכונה, והסלט היה פתיחה מוצלחת לארוחה.

אחרי הסלט כובדנו בכוסית של סיידר אלכוהולי, בסגנון צרפתי, בדיוק כמו ששתינו ב-A La Galette. האלכוהול, כמו שהבטיח המלצר, בקושי הורגש, וזה התאים לנו לשעת הבוקר.

המשכנו עם מנת הקרפ. שתינו לקחנו קרפ סלמון – קרפ ממולא בסלמון מעושן, מעוטר מעל בקרם פרש, נבטי חמנייה ועגבניות שרי עם ביצי סלמון (54 ₪). מעניין שבתפריט ארוחת הבוקר של האתר מופיעה אותה מנה גם עם ביצים עלומות, מרכיב שלצערי נעדר מהמנה שלנו, ובמחיר זול יותר (48 ₪). למרות שהמנה היתה מצויינת, תמיד מצער אותי לגלות פערים צורמים כאלו בין האתר למציאות, ועוד כשמדובר במקום חדש יחסית*.

לצערנו הרב, נאלצנו לפרוש די מהר, ולכן לא זכינו לבדוק ממגוון הקרפים המתוקים לקינוח, ואפילו ויתרנו על הקפה.

סוזט Suzette
פינסקר 30
תל-אביב
אתר הבית

ולסיום, כדי להישאר באווירה הצרפתית, קבלו שיר על הבחורה סוזט

* בדיעבד גיליתי שקיבלנו את התפריט העסקי ולא תפריט הבוקר, למרות שבאנו ב-11:00, שעה שבה תקף על-פי האתר רק תפריט הבוקר (ארוחות בוקר, 8:00-18:00, תפריט עסקי, 12:00-18:00) . בתפריט העסקי אכן המנה מגיעה ללא ביצים עלומות, ועולה 54 ₪. עכשיו נשאלת השאלה למה נמנע מאיתנו תפריט ארוחות הבוקר.

אהבתם את הפוסט? רוצים לא לפספס פוסטים נוספים של 'לא סוגרת ת'פה'?
לחצו על כפתור "הרשמה" בראש התפריט משמאל ותקבלו עדכון על פוסטים חדשים למייל,
או עשו Like בעמוד הפייסבוק של לא סוגרת ת'פה,
כעת לחצו על כפתור Following ומתחת ל-Notifications לחצו על On למרות שכבר יש עליו V.

כתיבת תגובה